Buffalo-Chicago-San Francisco

Дойде време и за моята отпуска. Последните два дена бяха запълнени! Пък нали и жена ми беше на другия край на страната… Но се оправихме. Та за да не губя още един ден отпуска, бях решил да летя и аз за Сан Франциско след работа днес. Баща ми ме закара на работа барабар с куфарите. Последни довършвания на един софтуер, който трябваше да предам, и стана време за летище. Един колега ме хвърли дотам и с бодри стъпки се запътих да си предам багажа. Пак си бях напечатал бордните карти предварително и мислех, че ще трябва да мина само през външното гише за багаж. Ама оттам ме изпратиха вътре. Поне нямаше никакви опашки… Но в момента, в който застанах пред една от служителките, настроението ми малко помръкна. По план имах билет Buffalo-Cleveland-San Francisco с Continental Airlines, като на Кливланд имах 40 минути за смяна на самолета. Добре ама проверих как се движат полетите преди да тръгна от офиса – този за Buffalo трябваше да дойде от New Jersey по план-скица, но се движеше с около 35 минути закъснение. Та жената ми каза, че първият полет е late и най-вероятно ще изпусна смяната в Кливланд. Най-учтиво ме запита дали имам възможност да отложа пътуването си за следващия ден. След отговора ми “не” (или по-точно “НЕ!!”), взе да търси свободни места до Сан Франциско с някоя друга авиокомпания. И след около 5 минути стисках билет до там през Чикаго с United. Само дето щях да пристигна два часа по-късно от плануваното. Ама нямаше начин. Запътих се към security, където ме “избраха” за допълнителни проверки – след като минах през портала, един момък ме провери и с един от портативните детектори, а после ми отвориха всички джобчета по раницата с лаптопа и другия сак с ръчен багаж. Не знам какво точно търсеха, но пипаха доста бързо и почти не ме забавиха. Намерих си гейта и седнах да убивам време с една книга, която баща ми ми зае, и с малко кафе :-). Полетът за Чикаго мина много бързо. Самолетите Embraer са много хубави и удобни отвътре, особено като са нови. Стигнахме до Чикаго за по-малко от час и половина. Излязох от ръкава в 7:55. И гледам отсреща самолет за Сан Франциско, излитащ в 8:15. Веднага се наредих на опашката пред гишето на гейта с надежда да имат останали места. Имаха. Ама не можах да се кача – имах чекиран багаж за следващия полет, а не разрешават ти и куфарът ти да пътувате на два различни полета. Та имах да прекарам към два часа на летището. Запътих се към любимия си ресторант Chili’s Too да хапна нещо. Е, трябваше да походя от Concourse C до Concourse F, което отнема към 15 минути бързичък ход, но все пак имах време бол. Сервитьорката, която ме настани на масата, имаше някакъв лек, но твърдичък акцент, и малко ми заприлича на нашенка. Когато ми донесе сметката след като поръчах, гледам отгоре пише “Boriana”. Точно се зачудих откъде имат детайли за мен (че доста честичко се отбивам в този ресторант когато съм на О’Хеър), и ми прещрака, че това е всъщност името на сервитьорката. Попитах я дали е българка и се оказа, че е! Тя малко като че ли се изненада, като я заговорих на български – въобще не била предположила, че може и аз да съм българин. Каза ми, че има много българи, които работят по летището. Поговорихме си малко (ресторантът беше в процес на затваряне и нямаше много клиенти) и тръгнах да си чакам следващия самолет. Помолих човека на гейта да ми даде място до прозореца, което стана веднага. Полетът беше много сънен. Можах малко да погледам почти пълната луна, осветяваща купестите облаци под нас – красива гледка, но за жалост на можах да направя снимки – фоточантата беше над главата ми… Прожектираха Hitchhiker’s Guide to the Galaxy – имах мерак да го гледам, ама успях да заспя още преди героите да се качат на Златно сърце. Явно филмът наистина си е толкова скучен, колкото го очаквах. Спах през почти целия полет до Сан Франциско, където бях посрещнат от Бо и братовчед ми. Взехме един миниван под наем от Avis и отидохме у братовчеда малко да поспим. Истинското пътешествие започваше на следващия ден!